måndag 6 juni 2011

Betygsdags

Har precis fått ringa ett tråkigt samtal om en sista minuten betygsvarning till en av mina elever. Usch kag tycker det är så tråkigt. Hon har alla förutsättningar, men lite för mycket frånvaro och har inte gjort prov, inlämning eller redovisning så tyvärr står det mellan ett svagt G, om hon får in en uppgift som är godkänd, eller inget betyg.


Annars är alla betygen klara. Jag ska bara trycka på knappen så är det klart. Och det ska göras innan kl 12.00 tisdag den 7juni. Spännande, det var min första gång att sätta betyg. Några har jag våndats över. Några har jag önskat kunna sätta högre betyg på men överlag är jag nöjd över hur mina åttor och nior har kämpat på. Vad som än händer är de mina första elever som jag kan och får sätta betyg på. Mina första elever efter utbildningen. En cool resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar