måndag 4 juli 2011

Lång planering

Redan nu, över en månad innan det är dags att jobba börjar jag fundera på hur jag ska lägga upp planering för den kommande terminen. Jag har ju lyxen att få undervisa en hel termin innan det är dags för nationella proven för niorna. Alltså har jag längre tid att förbereda dem på. Coolt! Förhoppningsvis har de också en bättre grund att stå på redan när vi börjar. Jag har lovat mej själv att vänta med att göra reella planeringar förens jag har varit på min arbetsplats och vet hur de tänker och resonerar om saker. Sedan har jag en vecka på mej från det att jag börjar till att eleverna dyker upp i min skolsal. Frågan är bara vad skolledningen tänkt fylla de timmarna med. Den nya läroplanen, nya betygssystemet eller fri planering för oss i personalen? Eller kanske en kick-off? Har aldrig varit på en sån, så det vore ju kul. Eftersom det är en idrottsskola vore det kul med problemlösning och samarbete, på låg höjd. Och så får jag ju göra mina älskade planeringar så klart. Oh vad jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar