söndag 17 april 2011

Påsklov


Solen syns på disig himmel. Härlig att vara hemma
och samla energi (vila ryggen!)
Jag firar påsken med att vila ryggen, titta på min tomt och samla positiv energi för de kommande veckorna. Jag tror det kan behövas. Det är mycket som händer nu de kommande veckorna. Eleverna ska få göra sina muntliga framställningar, det kommer prov och redovisningar. Precis innan lovet provade jag en ny sorts glosföhör med åttorna. De delades in i lag á fyra personer. Vi var utomhus i det vackra, men blåsiga vädret. Sedan fick de komma fram till mej, en i varje lag och så fick de en varsin glosa de skulle svara rätt på. Kunde de svaret fick de ställa sej på en bänk. Det laget som först fick alla rätt vann. För vissa blev det riktigt jobbigt när de kom för tredje gången, tittade mej i ögonen och inte kunde svara, eftersom de inte pluggat. He he. Jag tror inte de struntar i det nästa gång. Läxförhöret fick högsta betyg av eleverna och det var kul.




Niorna tränade läsförståelse och hörövningar. Deras  första spanskalektion består av nationellt prov. KUL!
(inte) De är fruktansvärt nervösa. Och det ska de vara. Det är många som riskerar att sänka sina betyg. Speciellt eftersom de fått vissa glädjebetyg förra terminen av förra läraren. Men jag tror och hoppas att många av dem kommer att lyckas.




Bobbo njuter av att vara med mej i våren i skogen här hemma.
Mitt diskbråck gör att jag fortfarande går snett. Men efter fem gånger hos naprapaten är jag rakare. Eleverna tar jätte stor hänsyn ochn jag är uppriktigt stolt över att få vara deras lärare! Men nu ska jag njuta en hel vecka med mina barn, mina härliga vovvar och min snygga karl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar