tisdag 26 april 2011

Vikariera

I dag var vi tillbaka på jobbet! Eleverna kom brunbrända och fina. Det känns inte alls som det var en och en halv vecka sedan vi sågs. Jag är van att ett tar ett par dagar inkörning innan eleverna börjar jobba på som de brukar. Men det har gått finfint. Coolt!  I vanliga fall har jag bara en lektion på tisdagar. Men i dessa tider är det nationellaprov till höger och vänster så en del lärare är hemma och rättar dessa mastodont prov. Så jag har åkt på att vikariera hela dagen. Får man säga att man har längtat till jobbet? Det har varit jätte skönt att vara hemma med barnen och hundarna, men sista två dagarna har jag sett fram emot att komma tillbaka till skolan och möta alla ungdomar.... Därför har det varit jätteskönt att få komma hit i dag och fylla på hela dagen med lektioner.  Nu ska jag ha mina åttor. Och så varmt som det är kommer vi nog utnyttja vår fina skolgård. Lektioner utomhus är himla gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar