lördag 2 april 2011

Skadad rygg

Jag har skadat ryggen och fick vara hemma två dagar i veckan. Det gör fortfarande fanatiskt ont, men under fredagen masade jag mej tillbaka till skolan. Hoppas jag är bättre på måndag, för det var inte roligt att ha sån smärta och samtidigt sköta sitt jobb. Jag går som en sned anka. Det skiljer 8 cm mellan mina ben. Det är musklerna som dragit i hop sej så mycket att det blir den nivåskillnaden. Antagligen har jag en påfrestning på nerverna i ryggraden. Då reagerar kroppen med att krampa musklerna för att minska belastningen på nerven. Självläkning är enda utvägen. Helgen ska jag ägna åt att kurera ryggen och att se Mia Skäringer. På måndag är det dags för nya tag med bestämd artikel, pronomen oregelbundna verb och massor av glosor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar