måndag 29 augusti 2011

Första lektionerna

Egentligen är jag en ganska snäll lärare. Egentligen ogillar jag läxor och tycker om att ha kul lektioner där vi pratar och lattjar med varandra, och där vi kan växla mellan att ha kul och att jobba på allvar. I dag gav jag läxa till mina elever. På deras första spanska lektion. Glosor,. Huuuuuuu...... men det kändes rätt. För åttorna var första lektionen gastkramande. De fick ett prov som totalt sågade deras självförtroende.... Samma prov jag gav mina sexor och sjuor förra terminen.Jag är säker på att det självförtroendet snabbt kommer att byggas upp igen. Provet var till för att jag skulle se hur pass bra de är i spanska.  Och mycket kunskap låg i träda. Den finns där någonstans, det är jag säker på. Men nu vet jag var jag ska börja. Läsåret är i gång och jag är taggad som tusen. Det här är riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar