måndag 22 augusti 2011

På plats

Entrén för eleverna, med röd matta o biljardbord
Nu har jag kommit på plats. Min arbetsplats är nu min. När jag hade fått upp böckerna i hyllan, hämtat pennor, häftapparat, tejp och allt annat man behöver, satte jag mej på min plats och en overklighetskänsla for genom kroppen. Det här är min arbetsplats. Här ska jag jobba! Länge. Shit vad konstigt. Var är Alexandra, och Elisabeth? Mina forna kollegor? Nu är det Mujo, Malin och Helena som jag arbetar närmast. Verkligheten for över mej. Det kändes både spännande och vemodigt på en gång. Nu är jag lärare. Pedagog. Och här ska jag vara. Det här ska bli min
verklighet. Varje dag. Mest längtar jag efter att få börja med lektionerna.

Jag längtar efter eleverna. I morgon får jag träffa dem för första gången. Det ser jag fram emot. Resten av
Korridorren med klassrum
veckan är till för att lära känna ungarna. På så sätt har den här skolan..... min skola...... ett bra tänk tycker jag. Veckan består av dagar utomhus, sammarbetsövningar, sport, disco, läger och övernattningar. Ett suveränt bra sätt att starta upp ett läsår tycker jag. I morgon när jag kommer vet jag var jag ska lägga min väska. Jag vet vilken stol jag ska sitta i och jag vet var jag ska lägga mina böcker. I morgon är första dagen för resten av mitt liv. på riktigt. Och det är en häftig känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar