fredag 26 augusti 2011

Start veckan

Kollegorna
Det är ingen underdrift att säga att skolan jag arbetar på verkligen vet hur man ska kul-starta läsåret.  Vi har haft en händelserik vecka med övernattning, mångkamp, läger, disco och i dag aktviteter på en idrottsplats. Jag och Malin stod för hjärngymnastiken. Vi hade två tips rundor och en frågesport, som eleverna varvade med fotboll, duo-brännboll och leken flaggan. SMHI lovade åska men gav oss sol och värme. Dagen har varit perfekt. Men jag måste erkänna att jag är rätt sliten. Jobba många, långa timmar, hämta barn, träning, matlagning, aktivera hundarna och nånstans där emellan försöka hinna sova. Jag är full av beundran över mina kollegor och jag blev uppriktigt glad när en av de jag jobbar med sa att hon tyckte att jag passar in i gänget. Jag vill passa in. Vill trivas och känna stabilitet. Jag tror på den här skolan. Och jag tycker eleverna jag har fått träffat är förvånansvärt underbara! Att det finns så många fantastiska barn samlat på ett ställe; det, om någotär ett gott betyg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar