torsdag 2 februari 2012

Prov år 7 spanska

 Vecka 7 är det dags för terminens första prov. Mycket av provet består av repetition av det som varit på de andra proven. Så glöm inte att ta en titt på dem och se vad du behöver träna lite extra på. Det här provet kommer att i huvudsak behandla:

Texterna och fraserna från kapitlen 4,5,6
Presentation i jag-form
siffror (0-200) , månader, veckodagar
Verb - verbändelser ( är, har, bor, studerar, äter, dansar, ropar, köper)

För att ni ska veta vad ni ska titta lite mer på i kapitlen, så att ni inte ska behöva plugga för mycket på sånt som jag inte lägger tyngd på, så har jag här skrivit vad jag tittar mera på från texterna:
Familjeord: ex syster,kusin (primo), morbror,mormor osv
Frågeord: Var, när, vem, vad
Fraser: När fyller du år? Jag fyller... Vad ung! Vem är mormor? Det var länge sedan. Som alltid. Med vem? Är du på caféet? Jag är här. Ska vi ses idag? Okey. Jag vill ha. Något mer? Ja tack. Jag är hungrig. Mineralvatten. Med/utan kolsyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar