lördag 11 augusti 2012

Sista helgen

Nu är det snart dags. Nu är det min sista helg på sommarlovet. Jag har firat min lediga tid med att umgås med familjen, ta långa promenader med hundarna och glo en del på OS. Jag börjar ha en plan för hur jag vill börja undervisningen med mina kommande åttor och nior i spanska. Nu när jag har undervisat i språk i flera terminer så börjar jag känna mej varm i kläderna. Jag känner att jag kan förbättra min undervisning eftersom jag testat så många olika saker med mina elever. Målet är som alltid att de ska känna att de klarar av mer än vad de trodde att de skulle. Vägen dit kan vara krokig och utmanande, men ändå så skön att gå i mål i. Det ska bli så spännande att få träffa mina språk kollegor. Jag har ju dessutom turen att det finns ännu en spanska lärare på skolan. Tydligen ska det vara en del nya ansikten som börjar på skolan och det brukar vara skönt att inte vara det enda nya ansiktet på nya arbetsplatsen. På måndag börjar jag jobba igen. Jag tycker det ska bli såååå roligt! Det är med stor spänningen jag ska se var jag ska sitta, vilka böcker jag ska använda. Jag längtar att få sitta med mina planeringar, mina dokument, listor, betygskriterier, lokala kursplaner osv. Jag är en av dem som faktiskt gillar en stor del av pappersarbetet. Roligast är förstås arbetet med eleverna, men planeringarna och listorna är en del av det som ger en lyckad undervisning. Jag bara känner på mej att det kommande året kommer vara ett av de bästa i min yrkeskarriär. Jag håller tummarna att den känslan håller i sej när jag går på sommarlov om ca ett år!

1 kommentar:

  1. Du är bäst i världen åza!
    bästa läraren någonsin!
    keep up the good work!!
    älskar dig!

    Alice :)

    SvaraRadera