måndag 14 november 2011

Många fina föräldrar

Utvecklingssamtalen har börjat på skolan. Jag har börjat träffa några av de mammor och pappor som har sina barn på skolan. Än så länge har upplevelsen bara varit positiv. De är konkreta i sin kritik, snälla med beröm och har funderingar som är tänkvärda. Jag har fått förtroendet att ta hand om det mest dyrbara de har; deras barn. Det är en gåva man ska vara rädd om tycker jag. Sedan kan jag inte sticka under stol med att jag tycker att det är skönt att jag varit på skolan några månader nu, så man kan lite mer, känner till rutinerna och vet hur det funkar. Jag har svar att ge. Jag tycker om att vara påläst och klara av att svara på frågor. Hela veckan har jag fullbokad med samtal. Sedan ska jag som mamma ockå gå på utvecklingssamtal med min son, ska bli spännande att sitta på andra sidan för första gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar