söndag 18 december 2011

Tre skoldagar kvar.

Nu rustar skolan för jullov. Betygen är satta. Alla kompletteringar är gjorda. Inga fler ordinarie lektioner står på schemat. Tre skoldagar kvar innan eleverna får sitt lov, fyra dagar kvar tills vi personal får vårt. Jag har alldeles strax arbetat ett år som lärare. Jag har avslutat min första termin på min nya arbetsplats. Ett år som lärare. Jag har arbetat på två olika skolor, träffat en mängd nya kollegor och massor av underbara barn. Det känns som jag har massor kvar att lära. Men jag känner också att jag har fått massor med mej i mitt bagage. Det är häftigt! Att arbeta som lärare är både en häftig upplevelse och otroligt berikande. Jag har inte nått mina mål än. Målen som jag har som lärare att prestera i varje lektionstillfälle. Men jag är på väg. Under nästa termin har jag en tydlig plan för vad jag vill gå igenom och hur vi ska göra det. Nog längtar jag efter tomten och några lata dagar med familjen. Men jag längtar också efter att få starta upp nästa spännande termin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar