torsdag 10 februari 2011

Fredagsplaner

Varje dag jobbar jag över. Jag förstår inte. Jag hinner aldrig det jag hade tänkt mej. Planerna för i morgon är att spela memory och rita monster. På spanska såklart. Det blir kroppsdelar, frukter, grönsaker, djur och siffror. På ett kort är en bild och den ska paras ihop med med det rätta spanska ordet. Det är rätt skönt att ibland släppa all grammatik och bara få använda orden, utan att tänka varje liten mickrosekund. Min förhoppning är attd et är just de här lektionerna som i slutänden ger mest.

1 kommentar:

  1. Vilken härligt kreativ lärare du är! Jag tror att det är det bästa sättet att få eleverna intresserade. Jag beundrar dig verkligen hur du orkar med allt! Hundar,barn,jobb, man och hus!Hoppsan jag glömde som politiker! Jag önskar verkligen att jag hade hälften av din energie!!

    SvaraRadera