onsdag 16 februari 2011

Kontrovers

I går hade jag min första kontrovers med en av mina elever. Det slutade bra och det känns jättebra. Men ett tag stod jag villrådig och visste inte riktigt om jag skulle låta denne vara en stund och lugna ner sej eller försöka lösa situationen på en gång. Jag valde det första och då blev det också bra. Jag är inte rädd för konfrontationer. Och i det här fallet tror jag till och med att det var positivt för vår relation, men vad jag är rädd för är att eleven ska känna sej kränkt och få olust att komma på spanskan. Jag börjar hitta hur jag ska individanpassa undervisningen och snart hoppas jag få med de mest motsträviga eleverna på tåget. Nu är det bara ett läxförhör kvar sen är det sportlov. Då ska jag skriva, skriva skriva och göra massor av material till eleverna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar