fredag 11 februari 2011

Läxor och Prov

Nu är det bara en vecka kvar innan sportlovet. Helt otroligt! Det märks att eleverna börjar tappa lite fokus, men en vecka till med tuff grammatik sen blir det lov. Jag har gjort i ordning för en underbar läxa med adjektiv och glosor inför veckan som kommer. Direkt efter lovet kommer provet i spanska. Det blir mycket att rätta framöver......


Fredagens spel är över. Lektionerna har tagit slut. Nu sitter jag med planering ett par timmar. Det är så mycket mera pappersarbete än vad många tror. Det är IUP som ska fyllas i, jag ska fylla i en uppdatering hur de ligger till i spanskan på alla nior och det är en del inlämningsuppgifter som ska rättas. Jag måste planera individuellt material beroende på vilka svårigheter olika elever har. För alla ska ha chansen att träna på det som är lite motigt. Jag har gjort upp schema för utvecklingssamtal för mina mentors elever och jag har haft samtal med lärare som eleverna har frågor om. Shit vad jag älskar det här jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar