onsdag 21 september 2011

Makalös skola!

Jag älskar mina elever. Har aldrig någonsin varit på en skola där möjligheterna varit så gynnsamma! När jag och några till började så undrade vi vad de hade för policy om eleverna hade med sej mobiltelefoner in på lektionen.
-Men de har inga mobiltelefoner.
-Ja men om.
-Men de har inga, de är i skåpet.
- Ja, men OM vi skulle se nån.
- De får inte ha dem i korridorerna ens en gång.
-?????
- Så de har inte med sej mobilerna.
- Ja men......
Och de hade rätt. Inte en enda gång har jag sett några mobiler i korridoren eller på en lektion. Tuggummi är förbjudet på skolan. Även på raster. Som mest har jag sett en del elever tugga på pennan.  Jag kan skoja med ungdomarna, ha kul och sedan bryta för att koncentrerat börja jobba igen. Och det tar inte 10 min att komma ner i varv! Helt otroligt! Jag arbetar på en skola som har alla möjligheter i världen att föra eleverna hur långt som helst! Och det är både underbart och lite skrämmande. För nu ligger allt lyckande och misslyckande i mina händer. Har inget att skylla på. Det är mej. Jag som har ansvaret. Inga ursäkter. HÄFTIGT, HÄFTIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar