fredag 30 september 2011

Upp till bevis

Jag har haft det första provet på min nya arbetsplats. Det var sjuorna som fick testa sina nyvunna spanska kunskaper. Än har jag inte hunnit rätta. Men provet vållade mycket mer bekymmer än vad jag väntat mej. Vet inte om jag ska tolka det som att de blandar ihop allting så här ibörjan när de lärt sej ett nytt språk, eller om undervisningen inte varit tillräckligt bra. Men innan jag drar några slutsatser måste jag rätta dem.


I dag ska jag även konstruera proven för nästa vecka. Det är åttor och nior som ska prövas. Lite nervös är jag. Jag vill ju att de ska förstå. Jag vill att de ska avkoda texterna och komma ihåg vad vi gjort på lektionerna. Spannet mellan elever som förstår språket och elever som har svårt är ganska stort och alla kräver ordentligt med svar. I bland kan jag uppleva att det är lite svårt att få 100% till alla. Men det är mitt jobb att försöka, och det ska jag fortsätta göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar