torsdag 15 september 2011

Tankar efter en lååång dag

Jag börjar bli varm i kläderna nu. Kan namnet på de flesta ungarna i grupperna. Blir osäker då och då, men har oftast rätt när jag tyst för mej själv upprepar namnen på dem. Spanska. Engelska. Hur blev jag språk-fröken? Det var liksom inte meningen. Men jag älskar det. Jag älskar min arbetsplats också. Trivs jätte bra. Med alla brister och alla fördelar. Mest fördelar.


Just nu håller jag på att skaffa mej massor av merjobb. Flera elever behöver indivdanpassad studiegång. En studiegång som skiljer sej markant från de andra elevernas. Så i en klass kan jag ha upp till fyra olika planeringar. Det tar tid. Jag hoppas det bär frukt. Om ett år vill jag se resultat av mina ansträngningar. då ska de prestera bra mycket bättre än vad de tror att de kan. För jag vet att det går. Jag vet det. Jag tror på mina elever. För de är helt underbara. Får nypa mej i armen. Det är riktigt, riktigt bra det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar