torsdag 20 oktober 2011

En resa till huvudstaden



Många språklärare på hårda stolar.
Jag och tyska-Malin åkte till Stockholm under onsdagen. Vi skulle gå på ett seminarium för språklärare i Europahuset. Det lät väldigt tjusigt och dant och det var dukat med fina vita duka, men stolarna! Stolarna var hårda, det var trångt, det var obekvämt men de hade en vägg som skiftade i färg varje timme! Föreläsarna var dock riktigt bra, så det gick att genomlida en hel dag på den hårda lilla stolen. Skolan ser positivt på att vi åker iväg och försöker få nya inputs och vinklar för att göra vår språkundervisning lite bättre. Just den här dagen gav inte jätte många idéer som jag direkt kan införa i undervisningen, men det gav massor i längden, tror jag. Just att tänka kring språk, få reda på hur hjärnan arbetar vid inlärning och få argument att stärka moderna språks ställning och status både inför kollegor och elever är en stor tillgång. 

Fint fruktbord där vi kunde nalla hela dagen av.
Jag är glad att vi kom iväg. Vi nätverkade en hel del och jag har redan fått massor av tips och kontakter som jag kommer att ha nytta av framöver. Nästa resa går nog till Härnösand i april. Jag längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar