fredag 14 oktober 2011

Film fredag

Filmen Sin nombre
Vi firade fredagen med film. En spanskfilm  Sin nombre - utan namn. En brutal film om levnadsförhållanderna för miljontals människor i Latinamerika. Filmen är 1½timme lång. Vi hade poppat pocorn, laddat tillbringare med saft och fyllt godisskålarna. Mmmmeeeennnn ffffiiiilllmmmeeeenn ggiiicckk vääääääääldddigt låååååångsaaamt. Först förstod jag inte riktigt vad som hände men sen insåg jag att det skulle ta mer än 1½timme att se filmen. Nåt blev fel mellan filmen och spelaren som visade upp den. Det positiva var att spanskan blev lättare att förstå.... 2timmar och 15 minuter senare var det en tapper skara som lämnade sparris-rummet ( japp salen heter så). En aning besvikna och lite tagna. Hjälten dog så en av tjejerna sa direkt att filmen var dålig - Han dog ju! Japp, ingen amerikansk historia här inte. 


Nu drar mina nior iväg på prao och resten av skolan ska ha temavecka. På måndag rivstartar jag med internets historia och framtid för att sedan under veckan undervisa i moral och etik i sociala medier. Under helgen har jag en del arbete framför mej. Det är många IUP;er kvar att skriva, och de första samtalen börjar på måndag! Har ungefär 40 elever kvar att göra. Och har tillbringat mer än tre timmar för att göra de första 15....... vem har sagt att vi lärare jobbar lite? Men jag gillar mitt jobb. Även de här delarna faktiskt. Ja, jag gillar allt som har med jobbet att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar