tisdag 18 oktober 2011

Stressig men härligt

Det är full fart på jobbet. Vi lärare springer omkring som yra höns för att ro ihop temaveckan, rätta alla prov och hinna skriva i alla papper till utvecklingssamtalen som har börjat i två årskurser. Samtidigt håller vi språklärare på och funderar kring de nya betygssystemet. Vi ska ju sätta de första nya betygen för åttorna till julen. Vi har konstaterar att vi behöver sätta oss ner vi tre och göra lokala kursmål för de olika betygskriteriumen. Så det är vi också mitt uppe i. Det är en spännande tid vi är inne i just nu. Visst skulle man kunna klaga och säga att det är lite för mycket, men samtidigt tycker jag att det är oerhört spännande. Jag tror på de nya betygen, jag tror på den nya läroplanen. Jag tycker det är suveränt med tema veckor. Och mitti alltihopa har vi fått magsjuka i huset. Så idag är jag hemma och vabar med en kräkande liten kille. I morgon är det sambons tur att vara hemma med barnen. Jag hoppas bara att jag inte blir sjuk, för i morgon drar jag och Malin till Stockholm för fortbildning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar