torsdag 3 mars 2011

Arbetstid

Jag får inte till mina arbetstider. Jag jobbar över varje dag. Det är så väldigt mycket som måste förberedas, rättas, fixas med som inte syns på schemat. Det visste jag ju sen innan jag började jobba. Men det tycks som att ju längre jag arbetar desstå¨mer saker hamnar på mitt bord. Jag försöker få mina spanskaelever att överleva, att få dem att öka sina kunskaper utan att pressa dem för hårt. Det är en balansgång jag inte riktigt lyckas rädda för tillfället. Men jag lär mej hela tiden. Och jag ska bli bättre. På allt. Jag lovar. Nu har jag i allafall anpassat proven för de elever med sämst självförtroende. Bara de har läst på så fixar de provet. Problemet är att de inte riktigt vågar satsa på att läsa av rädsla för att misslyckas. Och där ser jag min största utmaning. Att lyckas få dem våga. Det ska gå bra det här! Jag har bestämt mej för det. Jag ska lyckas med dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar