onsdag 9 mars 2011

Föräldramöte

Vi hade ett föräldramöte häromdagen. Min uppgift blev att gå runt i alla klasserna och presentera mej. En ganska enkel sak kan tyckas. Men helt plötsligt kände jag mej lit fångad i TV-programmet klass 9A. 
-Nej era barn har bristande kunskaper i spanska., Nej de kommer inte uppnå G om de inte utvecklas i rasande takt just nu. Vet inte hur det hade kunnat bli så. Ja det ligger mycket hos läraren.....
Och så fortsatte det. Jag hoppas att jag kan leva upp till mina egna mål att ta nian från en nivå på IG till att faktiskt kunna dela ut flera MVG. Jag vill verkligen inte ljuga för varken eleverna eller deras föräldrar. Samtidigt vill jag inte baktala några kollegor. Och vem vet, kanske jag misslyckas lika illa? Men efter att ha rättat proven idag var jag extremt nöjd. Två stycken ligger på gränsen på IG/G tre fyra stycken hade G och resten 16 elever låg på VG och MVG. Då ingick både glosor, grammatik, hörövning och översättning. Jag är så stolt över mina nior. Så SUVERÄNT bra jobbat!


Och å andra sidan gjorde en annan klass inte lika bra ifrån sej. Men de ska jag rätta i morgon och så får jag lägga upp en ny strategi för dem. För när sommaren kommer så ska betygen delas ut. Och jag betygssätts lika mycket som eleverna när bokstäverna plitas ner.


Innan dess så ska eleverna få göra en utvärdering på mej om ett par veckor. Då får jag mitt betyg, av dem som jag betygsätter......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar