söndag 13 mars 2011

Planera om

Jag får planera om hela nästa vecka. Jag hade tänkt att gå igenom pronomen. Men jag har häcken full med arbete just nu. Har suttit varje kväll, sliter mitt hår för att hinna klart. Åh vad jag längtar efter att mitt andra arbete ska ta slut! Nåja, nu är klockan snart tolv på natten och jag har inte rättat alla prov. Jag har lovat att de ska få tillbaka dem i morgon så det kommer bli nattarbete ett par timmar framöver. Med andra ord hinner jag inte göra en powerpoint om pronomen. Men jag tror inte eleverna kommer gråta över det. De har fullt upp med förberedelserna för sitt muntliga framträdande de måste göra under veckan. Niorna ska fä börja med det arbetet i morgon.


Sexorna lär sej veckans dagar. Sjuor, åttor och nior ska göra muntliga framställningar och träna lite mer på verben. Jag har kommit på en smart lösning för den individ anpassade undervisningen. Jag ska bara se om det är fysiskt möjligt  att göra i klassrummet också. Den här veckan ska jag försöka få vaktis att fixa nya gardiner, laga stången, be om en ny anslagstavla och kolla om vi har en roligare färg att måla om klassrummet med. Jag ska även viska om att jag önskar mej en kanon till mina powerpoints, och tv-programmen. Håll tummarna för att jag vinner i kampen om att hotta upp salen lite.
Förr i tiden såg det ut så här. Rätt mysigt det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar