tisdag 1 mars 2011

Prov dags

Nu är det dags för det första provet för terminen. Det senaste läxförhöret skapade jubelrop hos en del och sorgestön hos de flesta. Jag undrar hur läxförhöret kommer att tas emot. Det blir prov på verb och adjektiv. För en del blir det prepositioner och för andra kroppsdelar, färger, frukter och djur. En del läser på bra. Andra skiter i det totalt. Mitt mål blir att en av mina elever ska skriva svar på minst sju frågor. I vanliga fall skriver han sitt namn och lämnar in resten helt blankt. SUPER PEDAGOGER beama er in i min hjärna så jag förstår hur jag kan lyckas med eleverna!


I dag var jag ute och hade visionsmöte med kollegorna i arbetslaget. Det var riktigt  kul att träffa dem utanför skolan i en mer avslappnad miljö. Jag är klart yngst av alla, Jag är klart den med minst erfarenhet. Men vad skönt det är att ha passerat 30 år och ändå ha den naturliga självsäkerheten, tillskillnad när jag var i 20 års åldern.... Tillslut var jag tvungen att lämna mötet i all hast, så att jag kunde hinna till min fotbollsträning. Skönt att man fortfarande är ung nog att göra roliga saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar