fredag 11 mars 2011

Dans

Varje år har kommunen jag arbetar i en dans för niorna. I går var det dags för mina nior att få bugga, dansa foxtrot och fågeldansen. Själv fick jag en kvart på mej från det att jag kom hem och skulle byta om tills det var dags att sätta sej i bilen och åka igen. Utvecklingssamtalen tar sin tid..... men roliga är de. Jag drog på mej lite smink, svarta kläder, satte upp håret i två tofsar och gasade bilen tillbaka. Vilken härlig stämning det var. Vad fina alla eleverna var! Liten nostalgi tripp blev det allt. Jag kunde se alla mina vänner i de här nya ungdomarnas ansikten. Musiken var bra och dansgolvet var packat. Flera skolor var där samtidigt och efter pausen blev det en buggtävling. Vi vann inte men jag var så stolt över mina elever. Flera killar utmärkte sej på dansgolvet, och en o annan tjej var helt outstanding. Det var riktigt riktigt trevligt. Jag önskar fler sånna kvällar för alla.


Tyvärr skedde en liten incident på slutet när elever från en annan skola muckade och till och med slog elever från vår skola. Bråket avvärjdes och de flesta lade aldrig märke till att bråket uppstått. I dag har vi försökt reda ut vad som hänt. Och jag håller tummarna för att inga hämnd aktioner sker under helgen. Det är tråkigt när sånt händer. Och vi som mentorer har tagit tag i våra elever och vi ska lämna över det skedda till den andra skolan så de får ta tag i sina elever. Det är jätte tråkigt när en sån händelse, som varar i mindre än fem minuter får grumla en kväll som pågått i flera timmar. Men så är det ju. Om jag får vara kvar på skolan så är det fyra år tills nästa gång jag är där igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar