måndag 14 mars 2011

Prov resultat

I dag ställde jag mej mitt i arbetsrummet och frågade om jag fick jubla. Sedan skrek jag allt vad jag kunde ut min lycka, fast med tyst, hes röst. Jag är så väldigt, väldigt stolt över mina elever. Jag har rättat proven. Alla i nian är godkända och mer än halva gruppen fick VG eller MVG. Vilken strålande insats de gjort! Mina åttor som jag haft sånna problem att motivera var det inte en enda som fick IG. Inte en. Inte ens min kille som väntar ut sitt IG och vägrar skriva på proven. Nåt har hänt i gruppen. Där det förut bara var klagomål och gnäll är det nu glada leenden och pigga ögon. Även där var det flera stycken som presterade VG och MVG. Jag är så sabla stolt över dem. Jag är så himla lycklig att det gått så bra.


Sexornas prov var det sämre ställt med. Viss skuld får jag ta på mej. Jag tror provet var för svårt för dem. Men absolut är det flera stycken som inte läst en sekund. Så det är nåt vi får jobba vidare med. Sjuorna ska jag rätta i veckan. Men det lilla jag sett såg bra ut.


Att vara lärare är sånt privilegium!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar