torsdag 13 januari 2011

Brandkåren 112

Så har jag äntligen träffat alla mina grupper jag ska ha under terminen. Även i ämnet elevens val som är nån halvlustig kombo mellan måluppfyllelse i språk/fotografering. Försök komma på en bra planering på den ni! I dag hann vi dock inte med så mycket. Jag hade precis skickat iväg dem på ett uppdrag att fotografera kroppsdelar när brandlarmet gick. Skolan tömdes ganska snabbt på elever och jag hade bara en tunn, tunn t-shirt på mej. Jag fuskade och gick till kapprummet och hämtade min jacka. Syndarna till brandlarmet var i eleverna i min mentorsklass. Den skyldiga till dådet var min mentorskollega. Det var en liten låga, ett matteexpriment och okoncentrerade elever som startade utryckningen. Ha ha ha, som jag skrattade! Eleverna hade fått i uppgift att rita linjära diagram. Till sin hjälp skulle det bränna ljus och ta tid. En grupp placerade sej rakt under en rökdetektor och resultatet blev utrymd skola, brandkårsutryckning och många kastade snöbollar medan vi väntade på klartecken att få gå in. Så kan det gå om inte haspen är på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar