onsdag 26 januari 2011

Röd näsa

I dag var jag en clown på skolan. Jag kom med illröd näsa. Förkylningen har slagit sitt grepp i mina övre luftvägar. Rätt som det är så slår nån därinne på kranen och näsan börjar läcka som ett såll. Det betyder att jag snörvlar och snyter mej hela tiden. Vilket i sej betyder att näsan blir illröd. Trots det så tycker jag att lektionerna idag var riktigt roliga. Eleverna fick träna uttal och alla var riktigt duktiga. Vissa var ruskigt duktiga. Det var som att lyssna på ett band där spanjorer talar. HEJJA!


Nästa gång ska eleverna ut och röra på sej. Så jag hoppas på fint väder. De ska ut på sakletar jakt. En utmaning som jag hoppas ska stimulera inlärningen. Måste komma på ett fint pris också, så de blir mer på hugget. Godis brukar vara en hit, så varför inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar