tisdag 18 januari 2011

En tisdag mitt i veckan

Hmm vad ska provet innehålla? He he he...
Varje dag är det nya saker att lära sej på jobbet. I dag fick jag en lektion i hur man hittar in på nån sida för att kunna skriva upp prov. Så då skrev jag upp ett prov. För alla mina elever. Så veckan efter sportlovet smäller det till första gången. Egentligen en hel tokig vecka eftersom det varit lov innan, men den veckan jag tänkt var redan bokad för andra prov. Det ska bli spännande att komponera ihop ett riktigt underlag för betygsbedömning.


Annars var det genomgång av alla elever i sexan inför utvecklingssamtalen. Jag kan ju knappt namnen på dem så det blev ett himla letande i skolkatalogen för att få ihop namn och bild. Jag tillförde inte diskussionen så mycket... Sen blev vårt arbetsrum nedkräkt av en likblek elev. Det är inte stiltje på jobbet i allafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar