torsdag 27 januari 2011

Foto på schemat




Solen lockar utanför
Klassrummet i elevens val
Nu sitter jag i klassrummet. Eleverna är ute på uppdrag. De ska fota vardagliga saker och en bildserie. De har fått en halvtimme på sej. Solen strålar utanför och hade jag inte varit så snorig hade jag också spatserat ut i det sköna vintervädret. Nu sitter jag och snörvlar och väntar på spännande bilder. Förutom spanska så är jag lärare i elevens val. Och de som jag har idag har valt ämnet foto/måluppfyllelse i språk. En udda kombo som jag ska försöka ro i hop. De flesta eleverna har med sej egna kameror men de som inte har en får låna en liten enkel kamera från skolan. Eleverna är ett gäng tysta men extremt härliga tjejer som vill massor. Jag känner mej så priviligerad att få jobba här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar