tisdag 25 januari 2011

Trött Tisdag

I dag var eleverna trötta och oinspirerade. Jag också faktiskt. Men jag försökte peppa på dem. En dag som den här hade jag önskat att jag kunde avbryta med andra lite roligare uppgifter. Men det känns som det är viktigt att komma igenom det mest grundläggande. Det måste nötas så många gånger att vi behöver ha gått igenom det det första vi gör. Jag hoppas det kan bli lite radio nästa vecka. Om jag får igång nätet i klassrummet. I natt ska jag sova lite mer, så jag är en smula piggare i morgon. Då är det fler klasser, fler elever och större krav på fröken Åza. 


Hittad av mina hundar ute
i skogen på lunchen
I dag gick jag ut i skogen med hundarna på lunchen och körde sök. Det var riktigt skönt!


Bara som en parantes; Shit vad kul det är att vara lärare! Herrejösses vad glad jag är som har ett lång vik. Och vad jobbigt det blev när den Åsa som jag tog jobbet ifrån kom till skolan idag för att vika i en annan klass. Dåligt samvete. Samtidigt som jag är jätteglad att det inte är jag som är hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar